Monday, October 24, 2011

Lutut yang cacat :(

  kebosanan sudah aku menahan lutut yang saket ini... 
bayangkan tulang kepala lutut anda saket.. urgghhh rasa macam nak nangis jea....tapi memandangkan sudah kebosanan sakit lutut ne .. aku dah biasaa.. tahan2 jalaa..jumpa minyak urut yg panas2 tu.usap jea la ngan minyak tuu..kurg jugak sakit2... 
bersyukurlah anda masih punyai lutut yang sihat walafiat... sangat sengsara punya lutut yang cacat ini.. kaki beb.. sangat penting... bergerak kemana-mana.. guna kaki.. bukan guna tangann... bila lutut dah jadi macam ne... x boleh dah bersukan yg lasak...x boleh duduk bersila lama-lama...x boleh pegi tempat yg sejuk mejook ne.. x boleh melompat2... berlari sakan pon x boleh...
huhaaaargghhh.. rugikaann? emmm...

kenapa aku bleh jadi macam ne ?

I
I
I
v


haaa.. lompat tinggi... yeshh ini lah penyebabnya!! eerrrrghh...
masa tu aku form5.. sukan tahunan aku join acara lompat tinggi.. so training lah kann sebelum bertanding..
3 kali percubaan aku dah lepas..percubaan ke 4..ooouuhhhhhhhh!!
sangat MENGERIKAN ok ! aku silap landing! aku memang landing di tilam khas tuu.. tapii cara aku landing tuu yg menjadi mimpi ngeri buat aku !! :(:(:(
kaki aku terangkat ke atas.. tiba2... PRAKKKKKKKKK!!!!!!!!
ARRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHH!!!!.... AKU TERUS TERIAK OK !..
sangat tidak tahan lagi.. sangat2 sakit.. dalam otak aku masa tuu.. kaki aku patahh.... cikgu2 aku dah panik... kawan2 aku trusss cuba bangunkan aku dari tilam tu.. chop2x.. kejappp...kaki aku takblehhh lurusss.... sakittt woooiiitt.... cikgu PJ aku truss duduk kan aku...dia urut..thenn spray somthing ..entah apa di lutut aku tuu.. rasa mcm ok dah..kebass... huuuww... cikgu bawa aku p rumaahh... then .. wlupun datin agak membebel petang itu.. dia tetap paksa  aku p klinik..aku memang x nak p klinik.. huhuu.. yeahh di sanaaaa laahhh akuu rasa betul2 errrghhhhhhh %^$&*^%(&%) xtau nak kata apa... :(((

lepasDR. bertuah ituu check lutut aku yg semakin membengkak dan mebiruuu.. dia bagi 3 pilihan kat aku..

1) OPERATION !!
2) SEDUT DARAH BEKU DI LUTUT AKU
3) SAPU GUNA KRIM KHAS

haaahhh... aku klu bab2 bedah2 ne.. aku sangat SERAM !! terus aku x nakk! tapi sembuhnya kejapp jeaa...
sedut darah beku tu plakk.. adohyaii.. tolonglaaa lagi lah aku x mau... DR vertuah tu sendiri cerita.. kemarinnya ada sorg pacik .. ebrumur jugaklaa..dia kes macam aku jugaa.. dia pilih sedut darah.. menangiss and teriak2 jugak dia menahan sakit! OMG!!! dia yang lelaki pun macam tu.. akuu lagi?? aahh sah2 aku tolahh pilihan tu. KONKLUSINYA? aku pilih pilihan terakhir.. iaitu sapu krim.. tapi DR tuu bagitau laa..  klu just guna krim memang lama nak sembuh.. ambil jangka masa panjangg.. aku tak boleh buat kerja extremm dah.. oohh.. aku angguk2 je.. yang penting aku memang x mauuu bedah ka.. or sedut2 darah ne..

1bulan jugak aku bertOngkat2 ne... 2minggu aku x pi skola.. huhhh dahlah SPM tahun tuu..
memang betul laa kata2 DR bertuah itu.. memang kesan dia masih smpai sekarang... 
lagi2 laa aku ne memang x boleh diam .. mesti nak juga join yang lasak2 ne.. aku x boleh laaa.. klu x join.. mcm bukan aku jea...baru2 ne..sukan tahunan d maktab ni.. aku trus kena hntr p hospital.. sebabnya? ltut aku terkehel... huhh.. xrayy lagi.. still dpt result yg sama... yalaaaa kan.. belum bedah beb... $&^%*(

pesanan ikhlas dr pika : jagalah lutut korang betul2 eaa.. bersyukur lah korg sebab x jadi macam aku & org yang senasib dengan aku... :)




0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home